Sociale media voor je sportdienst – Module A – Lanceer je sportdienst op Facebook!

Verdieping

Inhoud

Facebook is en blijft de dag van vandaag een heel krachtig sociaal medium binnen een hedendaagse communicatiestrategie. Het platform heeft een breed bereik: meer dan driekwart van de Vlamingen is erop actief. Wil jij via de Facebookpagina van jouw sportdienst het lokaal sportaanbod promoten en zo je sportclubs optimaal ondersteunen? Dan is deze opleiding de uitgelezen kans!

In deze opleiding zetten we jou op weg om van de Facebookpagina van jouw sportdienst een succes te maken. Ideaal als je pas gestart bent of nog je draai zoekt met professionele communicatie via Facebook.

Het algoritme van Facebook staat centraal. Stap voor stap tonen we je met welke principes je rekening moet houden en hoe je jouw posts moet opmaken om je publiek beter te bereiken én om interactie uit te lokken met je volgers. Daarnaast introduceren we je in de instellingen en tools die je Facebookcommunicatie helemaal op punt zetten. Wanneer kies je beter voor een groep dan voor een pagina? En wat zijn de mogelijkheden van evenementen?

Uiteraard krijg je in deze opleiding ook een pak creatieve en inspirerende voorbeelden, zowel van de lesgever als misschien van de collega-deelnemers. Dankzij deze opleiding til je jouw Facebookpagina meteen naar een hoger niveau!

Doelgroep

Deze opleiding is gericht naar sportfunctionarissen, beheerders, sportpromotoren en administratieve medewerkers van sportdiensten.

Aantal deelnemers

Er kunnen maximum 12 personen aan de opleiding deelnemen. Bij uitzondering kan dit aantal opgetrokken worden, maar dan dient dit vooraf besproken te worden.
Een minimum aantal is er in principe niet. De totale kostprijs staat vast, dus de aanvrager beslist of hij voldoende personeel heeft om deze kost te verantwoorden.

Duur van de opleiding

Eén module duurt één dagdeel: 3 uur (van 9.30 tot 12.30 uur of van 13.00 tot 16.00 uur)

Kostprijs

600 euro excl. btw per module.

Vorming aanvragen